A DVD piac egy fényes csillag a szórakoztató elektronika egén – állítja egy új jelentés, amelyet egy nemzetközi kutatóintézet, a Jon Peddie Research készített. A „DVD piac: lejátszók, felvetők, média és a jövő” című tanulmány szerint 2006-ban 420 millió DVD-egység fog működni a háztartásokban.
A DVD rendszerek éves növekedési aránya 31,4 százalék, míg a DVD-felvevők ennél még gyorsabban terjednek: évente 271 százalékkal többet adnak el belőlük. A DVD piacnak jótékony hatása van az amúgy vergődő számítástechnikai, szórakoztató elektronikai, autó és félvezető piacra is. A DVD-khez használt félvezetőkből évente 44 százalékkal többet adnak el, és 2006-ra évente 1,6 milliárd DVD lemezt fognak legyártani. Ez 159 százalékos növekedésnek felel meg.
Japánban 1996-ban jelent meg az első lejátszó, és az első lemez, az A Hard Day’s Night a következő évben lett elérhető. Azóta a DVD a leggyorsabban terjedő termék a szórakoztató elektronikai eszközök között. Az árak is jelentősen zuhantak: 1998-ban egy lejátszó 504 dollár volt, 2002 decemberében már csak 129 dollár, most pedig vehetünk 59 dollárért is készüléket.
A másolásvédelemmel és a digitális jogok kezelésével kapcsolatos bonyodalmak sem befolyásolták a DVD piacot. A korábbi bizonytalan jóslatok ellenére a megkérdőjelezett kombinált DVD, TV és VHS készülékek is szépen fogynak. „Semmi jele sincs a lassulásnak, és idén megint nagyot robbanhat a DVD, ahogy új piacokra lép be.” – mondta Dr. Jon Peddie, az intézet igazgatója.
A DVD technológia az asztali lejátszókból beférkőzik a számítógépekbe (lejátszók/felvevők) (74 százalékos növekedés), a set-top-boxokba (31 százalék), a hordozható számítógépekbe (47 százalék), az autós multimédia rendszerekbe (71 százalék). A többi piacon (pl. az ipari felhasználás) 74 százalékkal nő a DVD elterjedtsége.